Thursday, October 8, 2009

Affiliate Mampu Jana Pendapatan Lumayan Dengan Pendaftaran Percuma

Affilate terbukti mampu menjana pendapatan lumayan kepada setiap orang yang menyertainya. Bagaimana Affiliate berfungsi?? Untuk menjadi agen affiliate tersangat mudah dan ia percuma. Selepas anda mendaftarkan diri sebagai affiliate, anda akan diberi id agen dan anda akan gunakan kod tersebut sebagai reference bila mana ada pelanggan yang membeli barang yang anda promote menggunakan id agen anda. Komisen yang anda boleh peroleh hasil jualan sesuatu produk boleh mencecah 70%. HEBAT!!!

Apa yang anda perlukan selepas mendaftar menjadi agen affiliate?? Anda perlu memilih dalam banyak-banyak senarai produk yang affiliate anda. Selepas itu, anda perlu mempunyai 1 laman web untuk anda promote barang tersebut yang mana page tersebut akan link ke kaedah pembayaran dan thanks page kerana membeli. Page link bayaran tersebut bukan anda buat tetapi itu page dari pihak syarikat sendiri. Anda cuma perlukan 2 page sahaja untuk produk affiliate itu. SENANG BUKAN. Sekiranya mereka ada sebarang pertanyaan, bukan anda yang perlu menjawab pertanyaan tersebut tapi pihak syarikat affiliate tersebut. Malah anda tidak perlu memikirkan bagaimana pelanggan tersebut membuat bayaran. Semua akan dibereskan oleh pihak syarikat. Anda hanya perlu TUNGGU DUIT MASUK sahaja. J Di bawah ini merupakan contoh link kepada affiliate – affiliate:

http://pages.ebay.com.my/affiliates/index.html

http://www.pluginprofitsite.com/main-27981

http://www.empowerism.com/e/198259/

Sebenarnya terlalu banyak program affiliate yang berada di pasaran, dari ebook, produk kesihatan, kecantikan, makanan dan sebagainya. Pilih sahaja yang mana berkenan di kalbu. Yang membezakan setiap affiliate adalah komisen. Ini bukan benda main – main tapi BENAR. Percaya tak ada orang jadi affiliate dengan e-bay dan dia menjual rambutan, mampu jana pendapatan ribuan ringgit setiap minggu atas talian ja. Apa sekalipun, anda perlu bijak memilih program affiliate supaya anda tidak kecewa dengan komisen yang anda dapat. Tapi mesti INGAT, anda perlulah mempromosikan produk tersebut online SUPER DUPER lah. Nanti saya cerita macam mana nak buat promote ni. Sementara tu, cuba lah tengok affiliate mana-mana yang berkenan. GAMBATE!!!

No comments:

Post a Comment